måndag, mars 24, 2008

Golvet på plats i nya sovrummet

På långfredagen började Janno, Olle och Rune lägga golv i nya sovrummet och på påskafton var det klart. Det blev jättefint och luktade så gott.

Golv i nya sovrummet
Under påskdagen städade jag först bland våra DVD:er. Jag har länge gått och retat mig på att vi inte får plats med alla i hyllan utan de svämmar över och hamnar på fel ställe. Dessutom var våran lista över vilka filmer vi har inte uppdaterad på år och dar. Jag gick igen om listan och uppdaterade vilket också gjorde att jag kunde få bort några dubletter bland DivX:erna. Alla filmer i CD fodral lade jag ner i lådor och då fick DVD skivorna plats.

På kvällen började vi sedan sätta upp tretext skivor i nya sovrummet. Vilken milstolpe.

Idag fortsatte vi sätta upp tretex. Ena kortsidan är helt klar, den andra måste Janno karva i väggen lite, plankorna under står ut lite så det blir en rejäl buckla på väggen. Inte snyggt. Vi satte upp alla skivor över fönster och dörrar och såg ut de skivor som ska upp i resten av rummet. Så nu vet jag hur mycket som behöver avtapetseras.

Känns så skönt att rummet börjar sättas ihop igen :)

Etiketter: ,