måndag, juli 20, 2009

Mera målning

Nu känns det som att sovrummet börjar bli färdigt.

Innan Janno åkte till jobbet senast så hjälpte han mig att skruva ner garderobsdörrarna. Tja, dvs vi fick ner en , på den andra satt skruvarna för hårt. Någon dag innan var vi också in till Spångsjö färg och köpte mer färg plus några provburkar till dörrarna. Jag målade på dem men de blev väl så där. Vi är ute efter något i jordockra stil. Ska prova den mörkaste, de två andra är för gula men de kan funka på toalettdörren.

I lördags ställde jag mig i carporten och började slipa av målarfärgen på den. Det är ju en enkelt uppbyggd dörr som har spånskivor som fram och baksida. Fick åka in till stan och köpa grövre slippapper.

Tog en stund att slipa men det blev rött OK tror jag. In och började med ett lager grundfärg efter att jag täckt golvet så gott det gick med det täckpapper jag hade kvar. Tänkte också lägga på första lagret på toalettdörren men det visade sig att den behövde skrapas på ena sidan.

Igår morse lade jag på första lagret på andra sidan på garderobsdörren och började skrapa toalettdörren. Tog sin tid. Efter ungefär hälften av sidan var kvar började det regna. Gick in och maskerade de bitar på listerna som vi fått spackla om. Målade ett första lager grundfärg på dem och andra lagret på ena sidan av garderobsdörren.

I morse lade jag andra lagret på listerna och andra lagret på sista sidan av dörren. Hade tänkt att gå ut och skrapa resten av toalettdörren men det började regna.