tisdag, januari 24, 2012

Vintervitt ute och nymöblerat inne

I fredags när jag körde hem från Landvetter hörde jag på radion att ett snöväder skulle dra in och ge upp till 15 cm snö. Besviken var jag på lördag morgon när jag vaknade och inte en enda flinga. Men vid halv ett började det snöa och på kvällen hade vi fått 10 cm i alla fall av ren mjuk pudersnö.

På lördagseftermiddagen körde jag och Janno in den nya frysboxen och senare på kvällen flyttade vi över bär och saft som fanns i den box vi ska göra oss av med. Skönt med gott om utrymme och lock som sluter tätt.

Janno gillade också golvet i källarkorridoren så färgen blir nog kvar. Färgaffären hade inte öppet under helgen så jag ska försöka hinna in och välja ut en grön och en röd till dörrarna.

I lördags möblerade vi också om i TV rummet. Sängen står kvar mot norrväggen men vi flyttade TVn mot söderväggen och bokhyllor på väggarna ömse TVn. Så nu står fåtöljerna med ryggarna mot sängen. Funkar eftersom det är fåtöljer. Janno och Rune hade ställt det så när vi flyttade in TV rummet dit men med soffan blev det alldeles för trångt.