torsdag, mars 27, 2008

Rör inte min mat

I och med att det blev snö och kallt igen så flockas fåglarna runt fågelmaten igen men ICA hade nog räknat med att säsongen var över och har inte tagit in mer talgbollar. Sist fick jag köpa de små och de äter sig fåglarna igenom på ett nafs.

Häromdagen fanns det inte ens talgbollar utan jag fick ta en påse med olika nötter. Jag satte upp den idag och nötväckan var direkt där, som vanligt. Den tittade lite misstänkt på maten innan den gav sig på den.

Det roliga var att när talgoxarna sedan försökte få sig en smakbit så jagade nötväckan bort dem.

Nu på förmiddagen var de sams igen och jag såg både hackspett, talgoxe, nötväcka, bofink och blåmes i trädet. Blåmesen har jag inte sett på ett tag så det var kul.

Igår åt koltrastarna och nötskrikorna upp de sista bitarna äpple jag slängde ut häromdagen. Jag får köpa fler.

1 Comments:

Blogger smul said...

du kan ju köpa ett paket coccosfett och sätta fast på något vis. Småfåglarna älskar det har jag sett hos de som gjort så, dock har jag inte provat eftersom jag bor i lägenhet och inte får mata småfåglar hur som helst.

09:02  

Skicka en kommentar

<< Home