tisdag, juni 03, 2008

Fortsatt värmebölja

Det varma vädret håller i sig. Inte ett regnmoln i sikte. Gräsmattan börjar verkligen se ut att behöva vatten. Det enda som riktigt trivs, och frodas, är den jäkla bambun. Jag fattar inte hur man i trädgårdstidningar kan hylla den. Jäkla ogräs.

Nu har äntligen rhododendhron slagit ut också. Det är en så härligt lilarosa färg på den. Aklejorna färgade hela gavlen på gammelstugan lila men på grund av värmen har de nästan blommat över.

Rosbuskarna som jag klippte ner riktigt rejält har nu skjutit nua skott. Jag var lite rädd att jag hade tagit för mycket. Jasminen kommer också med nya skott nu.

Rädisorna och salladen har börjat sticka upp i grönsakslandet också. Och alla potatisarna rotade sig i växthuset. Och nu måste jag verkligen börja ta hand om rabarbern. Saft blir det.

Etiketter: , ,