tisdag, september 04, 2012

Projekt måla utbygget

Har semester denna vecka med plan att måla utbygget - äntligen. men det hänger på att det är OK väder. Absolut inte nederbörd.

Jag började igår med att tvätta. Fick vänta till kvällen eftersom det igår var fantastiskt väder och tvättningen inte får göras i direkt solsken. Så jag rensade lite i rabatterna och planterade blomskott jag fick av mamma i helgen.

När solen försvann bakom skogen så var det fram med stegen, blanda tvättmedlet i vatten i den smidiga lilla behållaren till sprutan. Pumpa upp trycket i behållaren och så var det bara att köra. Upp och ner för stegen. Och så avsluta med att tvätta av med rent vatten. Då var det skönt att jag hade fixat kopplingen så jag kan sätta ihop två vattenslangar för den räckte från brunnen runt utbygget.

Idag är planen att borsta trät eftersom det grånat. (Jag har definitivt lärt mig läxan att inte vänta med målning..) Men just nu regnar det.