tisdag, juli 15, 2008

Halvtid i trädgården

Ibland känns det som att jag aldrig blir klar med något. Ta grönsakslandet till exempel. Det är fortfarande inte färdigt. Förhoppningsvis blir det det idag, Janno har lovat att köra dit jord med traktorn.

Igår klippte Janno klart gräset. Jag gav mig på ogräs i rabatterna vid gammelstugan och den på kortsidan på drängastugan.

På eftermiddagen började Janno och gubbarna riva det gamla virkesupplaget vid spånladan. Tanken är att det ska byggas ett nytt för att få plats med virke som är längre än 6 meter. Idag har de dock tänkt om och den platsen kommer att bli vedtork och långskjulet blir på andra sidan skjulet vi byggde förra året. Det blir nämligen problem att få ut virket annars eftersom sågen ligger framför.

Igår och idag har jag trimmat gräskanter och rabattkanter. De nya plantorna vid gammelstugan har tagit sig bra nu och igår kunde jag smaka på ett månadssmultron. Smask.